Zondag 26 maart was in een goed gevuld dorpshuis een gezellige muzikale middag.

De middag was georganiseerd door Muziekvereniging D.E.S. Linde. Met een
gastoptreden van het Regionaal Vrijetijds Orkest uit Hardenberg.
Muziekvereniging DES staat onder leiding van Johan Gerkes bij het RVO zwaait Hennie Hobert de scepter.
Voorzitter Rutger Wemmenhove opende de middag en heette iedereen welkom en in het bijzonder wethouder Albert Haar (wethouder van onder andere Cultuur). Hierna gaf hij het woord aan de presentatrice van het RVO.

De middag was verdeeld in vier blokken gevuld met muzikale melodieën. Beide verenigingen namen twee blokken voor hun rekening. Het was de bedoeling om er een informele middag van te maken en dat is zeker gelukt.

Eerste blok en het vierde blok was voor het RVO. Die brachten inspirerende nummers ten gehore. Ze hadden ook nog een primeur. In beide blokken speelden  ze een paar Böhmische melodieën met zang van Gezinus de Lange, die lid is van DES Linde. Een mooie combi.

In het tweede en derde blok speelde DES  vrolijke melodieën. Bij DES was er nog wat te vieren. Gert Schipper, die lid is van beide orkesten, was 12 ½ jaar lid van DES Linde. Rutger Wemmenhove sprak Gert toe met mooie woorden en spelde daarna de insigne op. Hierbij hoort ook een oorkonde en een bloemetje. DES Linde is blij met leden zoals Gert.

Het RVO speelde het laatste blok en als toegift speelden ze het wel bekende nummer “Het kleine café aan de haven” van Pierre Kartner, een mooie meezinger en ook hier zong Gezinus de Lange weer vrolijk mee.

Al met al met recht een mooie muzikale middag.

Secured By miniOrange